300M - to bezpieczeństwo i luksus

  Dzięki modelowi 300M, Chrysler spopularyzował w Europie limuzynę o amerykańskim charakterze (...) 300M kontynuuje tradycję "letter series cars" z lat 1955-1965 i "cab forward design"...

  Model ten spopularyzował w Europie limuzynę o amerykańskim charakterze. Rzucający się w oczy klinowaty kształt o wyraźnych konturach i elementach charakterystycznych dla Chryslera to główne elementy wizualne. 300M kontynuuje tradycję "letter series cars" z lat 1955-1965 i "cab forward design". Jednocześnie limuzyna o długości 5 metrów przystosowana jest do wymiarów europejskich garaży. Silnie podkreślona część tylna 300 M ma mu nadawać mocnego wyglądu nawet podczas postoju. Przyczyniają się do tego także przewidziane w modelu na rok 2001 17-calowe koła z lekkich stopów oraz opony 225/55R 17. Nowy akcent stanowią wyraziste światła tylne przykryte kloszami z przejrzystego szkła.

  W modelu na rok 2001 do wyposażenia zaliczają się dodatkowo pilot na kierownicy do obsługi seryjnego sprzętu audio ze zmieniarka CD, kierownica wykończona drewnem i skórą, chromowane aplikacje na gałce automatycznej skrzyni biegów, lusterka zewnętrzne, które automatycznie ustawiają się w pozycji do parkowania gdy tylko zostaje wrzucony bieg wsteczny oraz lusterko zewnętrzne po stronie kierowcy samoczynnie się przyciemniające. Nowa okładzina z drewna orzechowego na kokpicie i drzwiach nadaje wnętrzu Chryslera 300M ciepłego, przytulnego wyrazu.

  W modelu na rok 2001 przewidziano także dwie pełnowymiarowe przednie poduszki powietrzne oraz poduszki boczne chroniące okolice głowy i klatki piersiowej pasażerów na przednich siedzeniach.

  Znane są obydwie jednostki napędowe 300M, obie sześciocylindrowe o pojemności 2,7 i 3,5 l. 3,5-litrowy motor V6 zbudowany jest całkowicie z aluminium. Odznacza się on mocą 185 kW (252 KM) przy 6400 obr/min. Chrysler 300M 3.5 osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i zużywa przeciętnie 11,5 l benzyny super na 100 km.

  Drugi silnik V6 to także w pełni aluminiowa konstrukcja. Z pojemności 2,7 litra, (przy pomocy dwóch położonych na górze wałków rozrządu na każdy rząd cylindrów i 24 zaworów) silnik uzyskuje moc 150 kW (204 KM). Maksymalny moment obrotowy 265 Nm osiąga on przy 4300 obr/min. Prędkość maksymalna Chryslera 300M 2.7 to 210 km/h, zużywa on przeciętnie 11,0 l benzyny super na 100 km. Z motorem współpracuje sterowana elektronicznie, czterobiegowa skrzynia. Możliwa jest również ręczna ingerencja w zmianę biegów poprzez tzw. funkcję autostick.